« Powrót do strony głównej

Porządek obrad

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności jej obrad.

2. Przedstawienie porządku obrad (ewentualne zmiany).

3. Przyjęcie protokołu z XIX Sesji Rady Miasta Wisła z dnia 27 listopada 2025 roku.

4. Wystąpienie zaproszonych gości.

5. Informacja z działalności międzysesyjnej Burmistrza Miasta Wisła.

6. Informacja z działalności międzysesyjnej Przewodniczących Komisji.

7. Informacja z działalności międzysesyjnej Przewodniczącego Rady Miasta Wisła

8. Budżet miasta na 2026 r.

a) Przedstawienie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej od roku 2026 i projektu uchwały budżetowej na rok 2026 wraz ze zgłoszonymi autopoprawkami

b) Przedstawienie opinii poszczególnych Komisji Rady Miasta Wisła

c) Przedstawienie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach o projekcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Wisła, o projekcie Uchwały Budżetowej

d) Dyskusja nad projektami uchwał uwzględniającymi zgłoszone autopoprawki

e) Zgłaszanie i głosowanie propozycji zmian do projektów uchwał

f) Głosowanie w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej z uwzględnieniem przegłosowanych propozycji zmian z punktu e

g) Głosowanie w sprawie Uchwały Budżetowej z uwzględnieniem przegłosowanych propozycji zmian z punktu e.

9. Podjęcie następujących uchwał:

a) w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Wisła.

b) w sprawie zmian budżetu Miasta Wisła na rok 2025.

c) w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/146/2011 Rady Miasta Wisła z dnia 27 października 2011 r. w sprawie określenia wysokości dziennych stawek opłaty miejscowej, zarządzenia poboru opłaty miejscowej w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso w opłacie miejscowej.

d) w sprawie pokrycia w roku 2026 części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych Gminy Wisła.

e) w sprawie udzielenia dotacji spółdzielni socjalnej Wisła Otwarta Turystycznie na działalność statutową w roku 2026.

f) w sprawie udzielenia dotacji spółdzielni socjalnej Wisła Otwarta Turystycznie na rok 2026 w związku z powierzonym zadaniem własnym gminy w zakresie ochrony środowiska i przyrody, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz promocji gminy.

g) w sprawie udzielenia dotacji spółdzielni socjalnej Wisła Otwarta Turystycznie na rok 2026 w związku z powierzonym zadaniem własnym gminy w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz promocji gminy.

h) w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Cieszyńskiemu z przeznaczeniem na dofinansowanie transportu zbiorowego o charakterze użyteczności publicznej.

i) w sprawie udzielenia pomocy finansowej Miastu Bielsko-Biała z przeznaczeniem na prowadzenie Ośrodka Przeciwdziałania Problemom Alkoholowym.

j) w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości będących własnością Gminy Wisła, w drodze przetargu.

k) o wyrażenie zgody na zawarcie umowy ustanowienia służebności przejazdu i przechodu na rzecz każdoczesnych właścicieli nieruchomości oznaczonej jako działka nr 240303_1.0002.395/16, stanowiącej własność Gminy Wisła, po nieruchomości stanowiącej własność osoby fizycznej.

l) w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Wisła, służebnością przejazdu i przechodu.

m) w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Gminę Wisła, własności nieruchomości, położonej w Wiśle przy ul. Fiedorowskiej.

n) w sprawie wyrażenia zgody na obciążenie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Wisła, służebnością przejazdu i przechodu.

o) w sprawie wyrażenia zgody na nabycie przez Gminę Wisła, własności nieruchomości, położonej w Wiśle Głębcach.

p) w sprawie zmiany uchwały Nr LX/939/2023 z dnia 24 sierpnia 2023 r. w sprawie korzystania z miejsc postojowych na zlokalizowanych poza pasem drogowym nieruchomościach Gminy Wisła.

r) w sprawie przyjęcia Planu pracy Rady Miasta Wisła na rok 2026.

10. Interpelacje i zapytania.

11. Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania.

12. Komunikaty i informacje.

13. Wolne wnioski.

14. Zamknięcie obrad sesji.

« Powrót do strony głównej